Generelle vilkår og betingelser

Artikel 1 – Definitioner


I disse vilkår betyder:


Fortrydelsesret: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan benytte sig af sin fortrydelsesret.


Forbruger: den fysiske person, der ikke handler som led i sin erhvervsmæssige virksomhed og indgår en fjernsalgsaftale med virksomheden.


Dag: kalenderdag.


Langtidsaftale: en fjernsalgsaftale om en række varer og/eller tjenester, hvor leverings- og/eller afsendelsestidspunktet er spredt over en periode.


Vedvarende datamedium: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller virksomheden at opbevare oplysninger, der er rettet til dem personligt, på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret reproduktion af de opbevarede oplysninger.


Fortrydelsesret: muligheden for forbrugeren til at afbryde aftalen inden for fortrydelsesfristen.


Virksomhed: Velo, den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenester til forbrugere via fjernsalg.


Fjernsalgsaftale: en aftale, hvor der i forbindelse med et fjernsalgssystem, der er organiseret af virksomheden, udelukkende benyttes én eller flere teknikker til fjernkommunikation til at indgå aftalen.


Teknik for fjernkommunikation: et middel, der kan bruges til at indgå en aftale uden at forbrugeren og virksomheden er i samme rum samtidig.


Generelle Vilkår: de nuværende generelle vilkår for Velo.

Artikel 2 - Virksomhedens identitet

 

Virksomhedens navn: Velo Kobenhavn

Virksomhedens registreringsnummer: 96338504

Handelsnavn: FCM Handel

Momsnummer: NL005202840B02

E-mailadresse for kundeservice: info@velokobenhavn.dk

Virksomhedens adresse: Mariabastion 38

Artikel 3 – Anvendelse


Disse generelle vilkår gælder for ethvert tilbud fra Velo og enhver indgået fjernsalgsaftale samt bestillinger mellem Velo og forbrugeren.


Før fjernsalgsaftalen indgås, skal disse generelle vilkår stilles til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er muligt, skal det inden aftalens indgåelse fremgå, at de generelle vilkår kan findes hos Velo og kan sendes til forbrugeren omgående på anmodning.

Artikel 4 – Tilbudet


Hvis et tilbud er tidsbegrænset eller betinget, skal dette klart fremgå af tilbuddet.


Tilbuddet er uforpligtende. Velo har ret til at ændre og tilpasse tilbuddet.


Tilbuddet indeholder en fuldstændig og præcis beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan vurdere tilbuddet. Hvis Velo bruger billeder, er disse en sandfærdig fremstilling af de tilbudte produkter og/eller tjenester.

Artikel 5 – Aftalen


Aftalen indgås, forudsat at forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de dertil opstillede betingelser.


Hvis forbrugeren accepterer tilbuddet elektronisk, bekræfter Velo modtagelsen af accepten elektronisk.

Artikel 6 – Fortrydelsesret


Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at opsige aftalen uden at angive en grund i løbet af 30 dage. Denne fortrydelsesfrist starter fra den dag, forbrugeren modtager produktet eller en af forbrugeren udpeget repræsentant.

Artikel 7 – Omkostninger ved fortrydelse


Hvis forbrugeren benytter sin fortrydelsesret, er forbrugeren ansvarlig for omkostningerne ved at returnere produkterne.


Hvis forbrugeren har betalt et beløb, vil Velo refundere dette beløb hurtigst muligt, dog senest 30 dage efter fortrydelsen.

Artikel 8 – Udelukkelse af fortrydelsesret


Velo kan udelukke fortrydelsesretten for produkter som nævnt i artikel 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis Velo klart har nævnt dette i tilbuddet.

Artikel 9 – Priser


Priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester vil ikke blive forhøjet i løbet af den periode, tilbuddet er gyldigt, medmindre der er tale om prisændringer som følge af ændringer i moms-satser.


Prisændringer inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de skyldes lovgivningsmæssige krav eller bestemmelser.

Artikel 10 – Overensstemmelse og Garanti


Velo garanterer, at produkterne lever op til aftalen, de i tilbuddet nævnte specifikationer og de rimelige krav om holdbarhed og anvendelighed.


Eventuelle mangler eller forkert leverede produkter skal rapporteres til Velo skriftligt inden for 30 dage efter modtagelse.

Artikel 11 – Levering og Udførelse


Velo vil udføre accepterede bestillinger uden unødig forsinkelse, dog senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har accepteret en længere leveringstid.

Artikel 12 – Langtidsaftaler: Varighed, Opsigelse og Forlængelse


Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået for ubestemt tid, når som helst, med respekt for eventuelle opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst én måned.

Dette er en forenklet version af de generelle vilkår. Sørg for at få dine juridiske dokumenter gennemgået af en specialist for at sikre, at de overholder den relevante lovgivning.

Gratis forsendelse

Altid fri fragt med PostNord ( Inkl. Track & Trace )

Kundeservice

Altid tilgængelig inden for 24 timer

100% garanti for returnering

Nem returnering inden for 14 dage

Betal sikkert

Sikker og hurtig betaling med Ideal, Bankkontakt og Kreditkort